Ordensregler

Ordensregler

Slik og tyggegummi:
Slik og tyggegummi er ikke tilladt på skolen, med mindre der er tale om fødselsdage.
Boldspil:
I skolegården må kun benyttes en plastikbold. På sportspladsen afgør klasselæreren, hvilken bold, der må benyttes.
Mobiltelefoner.
Idestrup Privatskole er mobilfri skole. Dette gælder også diverse smartwatchs, hvorfor de afleveres ved skolestart og gives retur når eleven har fri.
Hovedbeklædning
På Idestrup Privatskole er hovedbeklædning ikke tilladt i undervisningen (dog undtaget af religiøs art). Uden for må man gerne bære kasket, hætte, hat mv.
Beklædning
På Idestrup Privatskole er anvendelsen af mavebluser/ Crop top ikke er tilladt i skoletiden.
Alkohol & energidrikke
Er ikke tilladt på Idestrup Privatskole
Rygning:
Skolens område er røgfrit.
Tyggetobak / snus
Er ikke tilladt på Idestrup Privatskole
Forlade skolen:
Det er forbudt at forlade skolens område uden tilladelse inden forskoletiden
Skolens ejendom:
Elever, der beskadiger eller ødelægger inventar, skolebøger m.v., skal straks anmelde det på kontoret. Som udgangspunkt må man regne med selv at skulle erstatte de ødelagte effekter.
Ved skoleårets begyndelse:
Vi minder om, at eleverne selv medbringer penalhus med blyanter, lommeregner og tegneredskaber til matematik. I udskolingen skal eleverne være i besiddelse af en Retskrivningsordbog, Gyldendals røde ordbøger til engelsk og tysk.
Bind om bøgerne:
Bøger skal indbindes straks efter udleveringen.
Sygdom:
I forbindelse med sygdom skrives i kontaktbogen på intra, gerne når eleven kommer igen eller hvis sygdomsperioden strækker sig over mere end tre dage.
Videoovervågning:
Der er videoovervågning på Idestrup Privatskole.